10 dní na přehradě

Léto je v plném proudu a nastává čas dovolených. Já jsem si tu svoji společně s přítelkyní naplánoval na poslední týden v červenci. A kam jinam vyrazit než na chatku na nedalekou přehradu, kde se dá spojit příjemná dovolená a kaprařina.

Dlouhou dobu jsem si lámal hlavu jakou zvolit taktiku krmení a jaké boilie použít. Nakonec jsem se rozhodl pro výrobu domácího boilie ze směsi Suprafish, kterou jsem si trochu vytunil o aminokomplex oliheň, která slaví nejeden úspěch v podobě krásných kaprů.

Na tuto výpravu semnou také pojede kamarád Ondra z Pálavy. Další jméno nebo jména jsou zatím neznámá, jelikož Jirka z klubu má dovolenou až první týden v srpnu, Květošek taky atd.

Ze směsi Suprafish jsem našoulel něco přes 13kg boilie o průměru 20mm. Pět dní před odjezdem si místo kde budem lovit jezdím každý den zakrmovat přibližně 1kg boilie,1kg pelet taky 20mm průměr a přidávám 20kg vařeného partiklu. Lovné místo se nachází asi 50m od břehu na zlomu písčitého svahu a rovného dna v 10m hloubce.

Je tu čtvrtek 22.7.Všechno je sbaleno a já (zatím sám) vyrážím na místo činu.Přijíždím okolo osmé večer.P řikrmuji ještě partiklem, boiliem a peletami. Voda je jak olej a žádný pohyb na hladině. Nahazuji pruty do krmného místa, ale do půlnoci to ani nakleplo.

V pátek mi volá Ondra(brčko) z klubu, že se k nám na této výpravě přidá. Navečer přijíždí a přidává se k němu také Irži, který jede (jen do soboty) podráždit zase nějakého fousáča. Večer přichází ochlazení, zvedá se vítr a žene se k nám pěkná bouřka.V tom největším lijáku má Ondra první záběr a během chvilky vytahuje asi 65cm dlouhého lysce. Do půlnoci přichází ještě jeden lysec stejné velikosti a my jdeme spát s dobrým svědomím, že se to rozjíždí a přijdou určitě i větší kousky.V sobotu vstáváme něco kolem 4 a z krmení vynecháváme partikl. Zbytek výpravu budem krmit jen boiliem a peletami. Ondra začíná svoji spanilou jízdu a zdolává dva kapry okolo 70cm a jednoho 82cm nízkého šupináče.

Jirka nahazuje taky na kapra, ale záběry chodí jen Ondrovi. Při dalším záběru  kapra vyřezává.Odpoledne se už nic neděje a opouští nás Jirka, kterého vystřídá Ondra z Pálavy. Ten přijíždí v sobotu v podvečer a zaujímá pozici nalevo od nás na sousedovic tarasu. Máme také telefonát od Kraťasa, který se k nám na jeden den také připojuje. Hladinu stále bičuje silný vítr a občas zaprší, ale další záběr přichází až v neděli dopoledne kdy zdolává Brčo krásného lysce 72cm a 9,5kg.

Já i ostatní zatím nemáme ani pipanec. To prolomuje až Ondra S., který z Neděle na pondělí zdolává šupináče 74cm a jednoho vyřezává.

Každý den jim servírujem cca kilo a půl boilie oliheň a trochu sardinky a kilo halibutek.V pondělí večer za námi přijíždí moje přítelkyně s kamarádkami. Počasí se umoudřuje, oteplilo se a vítr trochu ustal, ale ryby pořád koušou. Brčo má vytažených asi 7 kaprů a druhý Ondra jednoho, ale já na silný tah z druhého konce prutu pořád netrpělivě čekám. Začínám být i trochu nesvůj a snažím se přijít na to proč kapři koušou jen z jednoho místa, když při minulých výpravách jsem ze svého místa pravidelně kapry zdolával.

I montáže jsem změnil.Vítáme holky, pomáháme jim vybalovat, popíjíme vínko a pivko u chaty, protože kapři mají menší pauzu. Nikoho z nás, by ani ve snu nenapadlo co nás v následujících hodinách čeká. Z grilování a popíjení nás vytrhává druhý kapr Ondry S. a hned krasavec. Lysec o váze 12,3kg už pózuje před foťákem a za chvíli nám mává ocasní ploutví.Za chvíli zdolává Brčo šupiho něco přes 9kg. Pěkně se to rozjíždí. I já se konečně dočkávám záběru a mohu si potěžkat dalšího šupináče 10kg těžkého.Už mám hned lepší náladu a kobrou přikrmuji pár hrstí boilie. Asi za hodinu Ondra S. a Brčo odpovídají dublem. Brčo 8kg a Ondra krásných 13,6kg oba dva šupináči. Holky ani nestačí koukat na krásné kapry, které ještě nikdy neviděli a na 3 pobíhající rybáře okolo nich a na péči, kterou jim věnují. Já dostávám další záběr od lysce mezi 7 a 8kg. K ránu zdoláváme ještě nějaké kapry okolo 70cm a jedno miminko.

Záběry ustaly a my si jdeme po namáhavé noci lehnout. V 9hod ráno mě probouzí zvuk příposlechu dvěma krátkými tóny. Hlavou vystrčenou z okna kontroluji situaci. Asi za 5min se můj levý prut rozjíždí a já se řítím chatou jak uragán. Brčko v domnění že tvrdě spím prut zasekává. Já ihned prut přebírám a jde se na loď, protože tah kapra je urputný. Konečně se dostáváme nad kapra a začíná asi čtvrthodinová přetahovaná o každý centimetr nahoru a dolů. Kapr vypouští bubliny. Po dalších minutách se nám na hladině ukazuje tělo krásného šupináče. Smrdí to osobákem. Brčko ho ale odhaduje jen na 12-13kg. Podebrání se podařilo a my směřujeme s kaprem ke břehu.Prut držím v pravé ruce a kapra v síti podběráku v levé. Při snaze zvednout kapra levou rukou se dívám jestli náhodou někde nedrží síť podběráku za loď, protože to nejde. Nedrží. Brčko mi bere prut a já zvedám kapra odbouma rukama. Tak to smrdí hodně osobákem. Po zvážení odečtení podložky zjišťujeme, že váží 15,6kg.

Nový osobák! Paráda! !Budím druhého Ondru i přítelkyni Evu ať se jdou taky pokochat. Po několika fotkách na břehu přenáším kapra v podložce do jeho živlu, kde děláme taky několik krásných fotek. No nic je čas se rozloučit. Nemohu se na kapra vynadívat. Nejradši bych odplul sním a pozoroval ho v jeho domovině. Kapr odplouvá a s úsměvem od ucha k uchu se ještě ráchám ve vodě.Z abral na halibutku se sardinkou. Během úterního odpoledne zdoláváme dva kapry okolo 70cm.Ve středu nás přijel navštívit předseda Mishak a zrovna v tu chvíli mi zabrali dva skoro stejní šupináči 74 a 75cm.

Mishak jen kroutí hlavou, že se nám to tady tak rozjelo. Přeje nám další pěkné úlovky a odjíždí domů, ale zanedlouho k nám přijíždí další návštěva v podobě Jarina, který přijel na jednu noc také pokusit štěstí. Okolo desáté večer Brčko vytahuje před objektiv foťáku 11kg šupiho, ale na tento den je to bohužel poslední. Je čvrtek a Jarin ráno odjíždí do práce. Dopoledne zdoláváme nějaké kapříky od 60 do 70cm. Odpoledne mi přichází lysec okolo 70cm. Lysců se tady tento rok tahá poměrně hodně, což nebývalo zvykem, i přesto převládají šupináči.Odpoledne také přijíždí podráždit kapříky další člen klubu Hary, ale bohužel kapři už nespolupracují a záběry ustaly. Nezbývá než mu jen ukázat fotky ve foťáku.Hary odjíždí a před klukama je poslední noc této výpravy. Já tady zůstanu až do neděle. V noci se nic nedělo a další záběry přicházejí v pátek okolo poledne, kdy Ondra S. má krásnou jízdu a hned po prvním kontaktu je vidět, že je to slušná ryba. Sedáme na loďku a hurá za ním. Je to bojovník odhadem 10-11kg.

Jenže po chvíli Ondrovi povoluje zřejmě porušený vlasec a kapr mizí zpátky do hlubin. Menší náplastí mu je další záběr, který na sebe nenechal dlouho čekat a tak zdolává lysce něco přes 60cm. Brčko už má sbaleno a odjíždí, sice nerad ale po krásném týdnu plném kaprů. Ondra S. ho asi za hodinu následuje s příslibem brzkého návratu. Na chatě zůstáváme jen já a přítelkyně Eva, která dnes také odjede.O ví kendu mi tu bude dělat společnost sestra s přítelem Michalem, neteří a dvěma kamarády.

Čas letí jako voda a hned je tu sobota. Odpoledne mi rozjíždí cívku lysec k 70cm. Večer zdolává Michal po krásném boji svůj osobáček 81cm a 10kg. Já do vody házím poslední zbytky nadělaného boilie a pelet. Příště udělám víc kilo. Na hladině jsou slyšet hlasité výskoky kaprů nemalé velikosti a tak na poslední noc ulehám k prutům a užívám si zbytek dovolené plnými doušky. Záběr mě budí až k ránu, je to šupík 70cm a jeho zdolávání bylo tak trochu komické jelikož byla ještě tma a mě se rozbila čelovka.

Další překrásný zvuk mého hlásiče se ozývá už za světla něco kolem půl šesté a je další šupináč 65cm. Toto je poslední kapr této výpravy. Okolo poledne už jsou všichni pryč a já jsem na chatě zůstal sám. První jsem přijel, poslední odjíždím. Balení věcí mi vhání skoro slzy do očí po tak krásných deseti dnech. Něco mi říká, že minimálně letos už se taková výprava opakovat nebude. Na tento osobák, který přišel v týdnu jsem čekal 3,5roku, doufám, že na příští to nebude tak dlouho. Brzy se tu ukážu zase kluci šupinatí, mumlám směrem k hladině této krásné přehrady. Věci už jsou v autě a nezbývá než jen vyrazit směr domov…

S pozdravem Tomáš Kosík(Tomasson)