RKMB Best Baits jaro CUP 2011 Dešná z pohledu hlavního rozhodčího

S krátícím se časem před závodem stoupala moje nervozita, jako kdybych měl maturovat.  Neustále se mi hlavou honily myšlenky týkající se organizace a přípravy, aby vše bylo tak jak má.

Nastal den D a já s Jardem vyrazil směr Dešná.  Auto naložené k prasknutí , a dva blázni v kabině.  Je čtvrtek něco kolem třetí hodiny, když přijíždíme k vodě.  Nikde nikdo, jen pokuřující  Mira Bok. Máme dobrej čas, tak vyrážíme na obhlídku terénu. Na místo se sjíždí další členové organizačního týmu a společně se vrháme na ohraničení a označení jednotlivých lovných míst. Opět  jako loni se to neobešlo beze sporů a mnohdy trávíme několik desítek minut  posouváním hraničních  pásek.  Nakonec  je vše tak,  jak má být a my se vracíme do základního tábora. Zde je již několik soutěžících týmů a další kluci z klubu. Úkol dne splněn a Rosťa, správce Dešné, dovezl nápoj podporující sblížení kolektivu.  Ještě zbývá vyčkat příjezdu kluků z Best Baits a započít online přenos. Kluci doráží až za tmy. Startujeme počítače, připravujeme  vše potřebné, ale ejhle. První problém. Signál na nule. Co teď? Na MRKu je domluven přenos a mašinfíra stávkuje. Naštěstí nás zachraňuje Jirka Dušek a my můžeme vložit první příspěvky. Všude panovala pohodová atmosféra a diskutovalo se do pozdních nočních hodin.

Ranní mrazivé probuzení bylo pro mnohé utrpením.  Já si pomale připravoval uvítací řeč a celá nervozita byla ta tam. Však za mnou stál tým obětavých lidí. V osm hodin byli již všichni na místě, krom tradičně zpožděného Fishkyho, a mohlo se přejít k uvítání, proběhnutí pravidel a samotnému losu. Všem jsem popřál šťastnou ruku a lov. Po vylosování lovných míst, jako kdyby do kluků střelilo a doteď zaplněná plocha auty a rybáři se vyčistila. Pohled na celý ten mumraj mi připomínal mraveniště. Po desáté hodině již  všichni netrpělivě čekají ve svých dočasných příbytcích na výstřel a start závodu. Rád bych vyhověl dřívějším startem, ale bohužel mám velkej problém. Večer jsem nezajistil vybavení pro rozhodčí a musím vyčkat na správce. Jsem dost nervózní a hledám náhradní variantu pro provizorní vážení. Vše nakonec dobře dopadlo  a já s naloženou kárkou objíždím těšně před jedenáctou rybník .  Vše je jak má být a do výstřelu zbývají vteřiny.

S úderem jedenácté se rozlehl nad vodou výstřel,  dávající povel  všem zúčastněným k akci. Každý se chopil prutu a nástrahy letí na svá místa. Následuje mohutná sprcha vodní hladiny vnadícími raketami, košíčky či koulemi krmných směsí. Kobry sviští vzduchem a hladina je bombardována různými kuličkami boili. Každý má svou zbraň a taktiku k tomu, aby vytěžil ze svého místa maximum.  Moje úkoly jsou jasné - fotit, točit, zapisovat průběžné výsledky a pomáhat řešit spory. Sporů je naštěstí pomálu a rivalita týmů je v mezích fair play. První úlovky přicházejí z míst označených mnohými za TOP . Boduje jednoznačně místo v rákosí a místa na protějším břehu takzvaně na Sahaře. Celý den prahne sluníčko a ryba je dosti letargická, až si říkám, že naše závody jsou začarovaný neboť na podzimním klání každá ryba znamenala posun nahoru. V šest hodin dělám průběžné výsledky a nejlepší  tým má 54kg, ale ještě jedenáct týmů nemá na kontě jedinou bodovanou rybu. Na MRKu je spousty dotazů na které bych rád odpověděl, tak začínám plnit svoje úkoly do pozdních nočních hodin sedím u PC a chystám mapu a tabulky výsledků.

Ráno se budím po čtvrté a jsem celý natěšený na ranní sčítání. Opět mrzlo čemuž nasvědčují omrzlé podložky a ztuhlí soutěžící. Obcházím celou vodu, kromě Sahary a zjišťuji, co přinesla noc. Nejlepší tým má již 158kg ryb a s nulou jsou tři týmy. A navíc byla ulovena největší ryba 95cm a 13,2kg kterpu se podařilo zdolat Květoslavovi Vohryzkovi.Takže se kluci asi moc nevyspali. V tuto chvíli patří můj velký obdiv a dík hlavně klukům co seděli na Sahaře, neboť chytat a ještě vážit tolik ryb znamená opravdu vydání spousty sil. Než stihám zpracovat a zveřejnit data je skoro poledne a to se chystám opět navštívit týmy a hlavně rozhodčí rozmístěné stejnoměrně kolem celého jezera a provést další součet. Při svých obchůzkách potkávám spousty kamarádů a i nové tváře lidí se kterými mě spojuje jedno a to kaprařina. S každým prohodím pár slov, sem tam koštnu nějaký dopink a mažu našlápnout dalších pár kilometrů. Po poledni jsem nachystal další přenos. Počasí je stabilní a kolegové na protější straně, tedy Sahaře získávají výraznou barvu. Nej tým na místě 26 má již 178kg kaprů nad 60cm, ale i nadále zůstává pět týmu bez ryby. Odpoledne se s Rostěm vypravujeme na Saharu udělat pár snímků a zjistit, jaká zde panuje nálada. Pohoda zde nedává ani tušit, že se zde bojuje o bednu a každá ryba může rozhodnout. Tato atmosféru panovala, až na pár menších zádrhelů po celou dobu mezi všemi týmy. S ubíhajícím časem se otočil vítr na hráz a záběry postupně přicházely kolem celého obvodu nádrže. Závod se začíná vyvíjet velice zajímavě. Pokud aktivita ryb setrvá, či vzroste v noci jako předešlou noc, tak by to mohlo ještě zahýbat s pořadím. Čeká mě poslední štreka kolem vody za účelem vytvoření průběžných výsledků. Jsem napjatej stejně jak většina týmů. Výsledky hovoří slibně pro stejná místa, avšak ostatní jim šlapou na paty. V tuto chvíli zatím vypadají neohroženě. První má 272,51kg , druhý 260,65kg a třetí 154,01kg. Neustále zůstávají čtyři týmy bez ryby. Noc bude pro mnohé nekonečná a hodně namáhavá. Jsem k.o a to mě nečeká noční jako rozhodčí týmy a týmy co berou závod opravdu vážně.

Je ráno něco po čtvrté hodině. Házím sebou na lehátku. Nemohu dospat a tak opět vyrážím do terénu. Už neinformuji týmy o pořadí a pro jistotu ani nekontaktuji SAHARU. Kluci jsou po noci zmožení. Nachytalo se i na místech, kde nebyla ryba po celou dobu závodu. A ti co chytali doposud, nachytali dvojnásob. Mazec. Celé dopoledne pendluji kolem vody a dolaďuji poslední detaily pro ukončení závodu závěrečný ceremoniál.

V jedenáct je konec a já musím nachystat za pomocí kluků vše k vyhlášení a předání cen. Moje přání je, aby vše pokračovalo v pohodovém duchu a proběhlo naprosto bez jediného problému. Kolem desáté již sedím u hromady cen a sleduji dění kolem břehů. Pruty jsou v akci, dá se říci neustále. Nejvíce ryb loví týmy 25,27 a tým rozhodčích 28. Sleduji hodinky. Ještě pár minut a zazní výstřel ukončující závod. Zatím netuším, jak bude pro mnohé těch pár posledních minut zásadních, a že dokonale zamíchá s pořadím. S úderem jedenácté nastupuji na molo před boudu správce a výstřelem vše končí. V tu chvíli odnáší tým 26 poslední bodovanou rybu k vážení.

Rozhodčí přináší výsledky a společně provádíme poslední součet. Krátký nahlédnutím do výsledků okamžitě opouštíme prostor a pokračujeme v ústraní. Mnozí netuší, jak poslední minuty a noc zamíchaly pořadím. Vše sečteno a jdeme na to. Postupně čtu výsledky jednotlivých týmů až po první bodovanou pozici a to místo desáté. Předáváme ceny a gratulujeme lovcům. Vyhlašujeme čtvrté místo tým číslo 28. Plocek Jaroslav,Vohryzka Květoslav,Peška Jiří s váhou 302,22kg následuje tým, který se držel celý závod na 1. místě a kluci jsou nemile překvapeni tým číslo 26. Doležal Ladislav, Furdan Štefan a Štěpánek Pavel 387,07kg. Druhé místo se chystá přebrat tým číslo 25 Karas Michal,Karas Milan,Karas Zdeněk, ale zůstávají stát jako opaření, když vyhlašuji tým 27 Holý Tomáš, Eliáš Milan, Svoboda Sláva 398,18kg, který přeskočili poslední ulovenou rybou o 2,15kg. Okamžitě se kolem nich sdružuje skupinka gratulantů. Vyhlašuji první místo a děkuji všem zúčastněným, správci vody a sponzorům za podporu .

Na závěr bych tedy ještě jednou poděkoval spoluorganizátorovi firmě Best Baits, dále firmě AIKA Znojmo, AWA-SHIMA a CARP LINK a nesmím opomenou ani kluky z klubu za práci rozhodčích a přípravu celého klání.